maandag 2 februari 2009

Hoe voelt dat nou?

Al een jaartje of duizend zucht West-Europa onder het juk van die ene man, die man die met ijzeren vuist een ieder die zíjn lijn niet wilde volgen tot inkeer bracht. De man die, hoewel hij zelf geeneens een lichaam schijnt te mogen bezitten, stevige oordelen over hoe anderen met het hunne dienen om te gaan niet schuwt.

De man van: The Spanish Inquisition!!



En nu zijn we door hem opgegeven. Elsje gelooft niet dat ze hier rouwig om is. Het voelt eigenlijk best prettig te mogen terugzinken in barbarij en heidenschap. En zeggenschap over het eigen lichaam is ook nooit weg.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderdaad merkwaardige toestand. Maar dat stukje over uitschrijven uit de kerk op het gemeentehuis verbaast mij. De gemeentes houden al twintig jaar niks meer bij over religie van ingezetenen. Men kan zich gratis uitschrijven bij de Parochie. En het stelt niks voor, gedoopt blijf je en meestal wil men na uitschrijven en bij overlijden toch wel weer 'netjes' met ceremonie begraven worden.

Branwen zei

Ik ben atheïst dus trok mij toch al niet zoveel van die geezer aan. En die ritueeltjes vind ik ook niets. Heidense rituelen ook niet trouwens, beetje bloot door het bos rennen. Niet met dit weer. (ik ben nergens goed voor)
BTW. spellingscontrole voor geezer geeft aan 'gezeur'. ROFLOL
@Tagelus. Behalve mijn paps.

Anoniem zei

Uhm ik heb het even gemist, klaarblijkelijk. Dit gaat dus niet over De Paus? En het feit dat hij een of andere Bisschop rehabiliteerde etcetc.
Of wel?

Suske. zei

Ik ben er al een tijdje uitgestapt zonder officiele papieren of wat dan ook. De RKK is voor mij toch al lang een rottend karkas dat nog niet beseft dat het niet meer leeft.
De geloofsovertuiging die ik heb staan mijlen ver van wat iedere week in de mis verkondigd wordt.
Welke ? "bemin je naaste als jezelf" en daar heb ik geen klojo in mislukt sinterklaaskostuum voor nodig.

Elsje zei

@Tagelus: ook ik heb mij ooit uit laten schrijven uit de kerk en mijn kerkelijke gezindte bij de gemeente laten wissen. Dat zal idd zo'n jaartje of 20 geleden zijn geweest. En nee, ik wil niet met kerkelijke ceremonie begraven worden dus...

Elsje zei

@Blue: zeker gaat dit over De Paus. Die heeft dit naast die verwerpelijke rehabilitatie-actie gedaan.

Anoniem zei

Het " instituut" kerk , priesters en zeer katholieke school hebben van Ollie een Atheïst gemaakt.Waar Ollie echt geen spijt van heeft. het " instituut " heeft eeuwenlang de mensen "dom" willen houden en dulden geen tegenspraak. Daarom is Ollie tevreden , als geschiedkundige bv. het woord Middeleeuwen vervangen hebben tot de donkere eeuwen.Met recht.