maandag 24 mei 2010

Koksukkers



De afgelopen week hebben Sjaak en Elsje naar het eerste seizoen van Deadwood gekeken. Deze serie speelt zich af in de tweede helft van de 19e eeuw, in het Wilde Westen. En wild is het!

Een bar annex bordeel in een nederzetting in het pioniersstadium. En dat in het hart van de goudstreek. Zie daar, het decor van deze serie waarin goudjacht, hoererij, gokken, moordlust en zuipen tot je erbij neervalt de hoofdrollen spelen. Voor mensen met een gevoelig oor niet zo geschikt, het "fokking this" en "fokking that" vliegt je om de oren, slechts overtroffen door tig keer per minuut "koksukkers".

Naast al deze zaken die Elsje zeker niet aan zouden trekken als ze die in een omschrijving tegen zou komen is er gelukkig meer dan voldoende aandacht voor ontluikende en vaak onmogelijke liefdes en vriendschappen en veelal onverwacht vriendelijke gebaren.

Geweldig geacteerd, prachtig gefilmd, ja het is echt genieten. Snel op naar de tweede serie. Gelukkig heeft Elsje een DVD-box aangeschaft met de eerste drie seizoenen!

8 opmerkingen:

Terrebel zei

Er zijn momenten dat ik wenste meer tijd te hebben om TV te kijken. Maar er zijn ook momenten dat sommige beelden volledig aan mij voorbijgegaan zijn. Zo heb ik nog nooit een aflevering van CqC gezien, bijvoorbeeld.

elma zei

lieve elsje, sinds jij laatst bij de onschuldige leesgrrlies een boek omschreef als 'volkomen kut' (of zeker woorden van die strekking) wil ik niets meer van jou horen over het taalgebruik van anderstaligen.

elma zei

CqC??

Branwen zei

Hmmm en ik maar denken dat coma drinken iets van deze tijd was.

Elsje zei

@terrebel: dat heb ik ook nog nooit gezien. Voordeel van DVDtjes draaien is dat je zelf bepaalt wat je gaat zien :-)

@Elma: ik beken schuld! :-)

@Branwen: nope. Heb je ooit Angela's Ashes gelezen? Daar wordt ook waanzinnig in gezopen. En was dat ook niet zo in Twee vorstinnen en een vorst van Peskens??

Branwen zei

Ja, ik weet. Er word wat afgezopen hier, daar en int verleden. Met vorsten en vorstinnen weet ik het niet zo goed, die doen zo geheimzinnig. Angela's Ashes gaat over Ieren! Geheid gaat dat over drank. Ben er geweest, was rond 10 uur 's ochtend al onder de tafel gezopen door die gasten. ;)

Ina zei

Is het een waardig opvolger van Lost?

Elsje zei

@ina: geen idee, heb Lost nooit gezien... Ik vond Deadwood iig geweldig! Kan niet wachten tot het moment dat we besluiten ook de tweede serie te gaan kijken (als we eenmaal beginnen kijken we door, da's best gevaarlijk ;-) )