woensdag 10 november 2010

Jan



Elsje heeft iets met de naam Jan. En dat komt echt niet doordat ze een oom heeft die Jan heet, want dat heeft bijna elk meisje van Elsjes leeftijd. Hoewel dat natuurlijk wel een positieve bijdrage heeft geleverd aan Elsjes prettige associatie. Want oom Jan was boer. En de boerderij waarop hij zijn beroep uitoefende was een van Elsjes favoriete logeeradresjes. Dagenlang speelde ze met haar nichtjes in de hooiberg, aaide ze de kalfjes (waarvan ze zich pas later realiseerde dat het kistkalveren moeten zijn geweest) en veulens, speelde ze met de honden, reed mee op de trekker...

Ho, je dwaalt af, Elsje. Je wilde het vanavond over Jannen hebben. Of eigenlijk over één Jan in het bijzonder. Jan Mulder, de oud-voetballer die dit jaar 65 is geworden en over wie vorige week maandag een speciale Holland Sport-uitzending was. Want die Jan heeft zoveel wat Elsje aantrekkelijk vindt in een man: gevoel voor taal, humor en Het Lachje. En puur voor het plezier, om gewoon nog even te kunnen genieten van deze lekkere Jan, hier een paar filmpjes. Want die uitzending van Holland Sport valt voor Elsje helaas niet terug te kijken op uitzendinggemist.nl :-(

Kijk hier, hier, of hier (ook als jonge man had hij al dat iets).

10 opmerkingen:

elma zei

Ik ga echt niet kijken - ik moet altijd wegzappen als hij op tv komt (en dat is best vaak). Ik vind hem zO'n irritant mannetje! Hij vind zichzelf zO belangrijk/interessant. Maar goed, jij vind hem dus leuk?

marc zei

Jij wil gewoon mee met jan in die auto die ze ook naar de Holland Sport studio gehaald hadden, hé? (of achterop de moto)

Elsje zei

@elma: ieder z'n of in dit geval haar meug :-)

@marc: pursIEs!! en dan op de plek van wilfried de jong zitten he?

marc zei

Lees net dat jan het vanavond in dwdd over z'n favoriete vrouw zal hebben. Kijken hoor!

Terrebel zei

Dat heb ik nou met Mart Smeets.

GdeB zei

Jan Mulder is een geweldige kerel. Soms even buiten de lijnen, maar wel altijd met humor en natuurlijk zijn geweldige taalgevoel.

Ina zei

Jij hebt zelfs twee oom Jannen :-)
Ik deel je liefde wel, maar jij mag eerst, met deze Jan ... Weet je wat, we gaan samen naar DWDD!

Borg zei

Echt waar?? Ik vind hem vreselijk! Maar ja, ik ben weer dol op Louis van Gaal en dat begrijpt ook niet iedereen ;-).

Ina zei

btw: lees ik gisteren je stukje, reageer, ga boodschappen doen en wie spot ik: Jan Worp!

Elsje zei

@terrebel: ieks, don't get me started on Mart Smeets. Brrrr. Materiaal voor Elsje-nachtmerries! :-)

@Ina: da's waar, maar die ene oom Jan was meer een Jan dan de andere oom Jan. Zo'n laatste had iedereen toch? ;-)
En PS lachen dat je Jan Worp tegen kwam. Ook zo'n bijzondere Jan!

@Borg: ook al zo'n ieks-moment

Ieder z'n/haar meug, dat blijkt maar weer! :-)