donderdag 24 april 2008

Een boekentwijgje



Een boekenstokje kan Elsje natuurlijk niet laten liggen, en zeker niet als het een kort stokje is, dus eigenlijk: een twijgje.

De instructies zijn simpel:
1. Grijp het dichtsbijzijnde boek dat meer dan 123 bladzijdes telt.
Nu ben ik op het moment 'Over de liefde', het nieuwste boek van Doeschka Meijsing, aan het lezen. Dat ligt zelfs naast me op de bank en is dus bij deze de klos.

2. Open het boek op pagina 123 en zoek de 5de zin.
Eigenlijk vraagt Elke me nu een zonde te begaan want ik ben pas op p. 92. Want stelje voor dat daar de plot wordt onthuld!! Maar ok, voor de bloggemeenschapszin moet je wat over hebben. Er staat:

'Het was een aangename woning, met kamers met dubbele deuren die op elkaar uitkwamen, overal parket op de vloer en hoge ramen.´
[de instructie meldt overigens niet dat ik die vijfde zin moet overtypen.... maar wel het volgende]

3. Post nu de volgende drie zinnen.
'De televisie werkte met een kamerantenne, zodat ik niet kon uitmaken of het in Karinthië of Tirol ook binnenshuis sneeuwde. Ik was overgeleverd aan een transistorradio, waarop alleen Radio Arabella zuiver te ontvangen was. Dat was een non-stop muziekzender, die klassiekers uit de popmuziek afwisselde met onvervalst Oostenrijkse schlagers en om het uur het nieuws.'

Elsje had bijna gesmokkeld met het dichtstbijzijnde boek. Want ze is voor haar opleiding ook bezig in een boek van Kjell Nordström en Jonas Ridderstrale (met een rondje boven de a): Karaokekapitalisme. Maar ja, dat ligt toch zeker op een armlengte afstand meer dan Meijsing. What the heck, hierbij ook de zesde t/m negende zin van p. 123 uit dat boek!
'Denken managers echt na over hun klanten als ze aan het werk zijn? Vermoedelijk luidt het antwoord op beide vragen nee. Dat zouden ze wel moeten doen.'
Dit schetst vrij aardig wat Elsje van het boek vindt: Nordström en Ridderstrale zijn erg aan het zenden, op een evangeliserende manier: telkens wordt bovenstaand thema herhaald. Ja, dat weet ik nou wel, denkt Elsje dan. Practice what you preach, please!

Ok, nu nog bedenken naar wie dit twijgje verder toe kan waaien. Jonna, vang jij ´m op? Ik denk ook dat Anders wel te verleiden valt om hier enige woorden aan te wijden. En omdat Ina bijna op vakantie gaat, vraag ik haar speciaal om het bovenste vakantieboek te gebruiken.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zal me er binnenkort 's aan wagen...

(lhokvqqd)

elke zei

Ik heb het nu al gezien bij jou en nu ook bij anders. Wat is het verhaal achter die lettercodes onderaan jullie reacties.
(leuk stokje trouwens)

Elsje zei

die lettercodes zijn de codes die we in moeten typen om het berichtje geplaatst te krijgen! de 'wordverification' dus. anders begon daarmee, of zero, dat weet ik even niet meer, maar ik vind het wel grappig. zeker als je soms heel toepasselijke codes voorgeschoteld krijgt.

Anoniem zei

Done !
http://andersom.wordpress.com/2008/04/27/boekje/

( focvneq )