dinsdag 29 januari 2008

Amstelbiertje? Nee, dank u.



Sinds kort is er een nieuwe reclamecampagne van Amstel bier op radio en tv, Amstellovich. Hierin speelt de natte droom van kennelijk elke man de hoofdrol: met een stel vrienden vanuit een skybox voetbal kijken met lekkere wijven die daarbij Amstel-bier serveren. Getverjekkes!

Afgezien van het feit dat Amstel hierbij alle bierdrinkende vrouwen, Elsje niet in de laatste plaats, voor altijd en eeuwig als klant verliest door de walgelijke seksistische ondertoon ehrm boventoon, is de reclame ook een breuk met de wél aardige eerdere campagnes van Amstel. Als je een beetje rondzwemt bij youtube vind je bijvooorbeeld die van die vrienden die komen helpen met klussen. Ook een echte mannenreclame, maar zonder het neerhalen van vrouwen prima te verteren. Sterker nog, die reclame vindt Elsje erg leuk!

Daarom hier als anti-ergernismiddel dát filmpje:

5 opmerkingen:

Sjaak zei

Zelfs mannenhumor kan bewust 'over the top' zijn. Niet al te serieus nemen gewoon. En Amstellovitsj vind ik wel aardig gevonden, al was de voor elkaar campagne vele malen sterker.

Anoniem zei

Anders vindt die oude ook sterker,
maar waar maakt Elsje zich druk om ?
Carlsberg of Tuborg is toch veel stijlvoller voor de bierslempende vrouw...

( ps. Anders drinkt Hertog )

elke zei

Ik ken geen van beide filmpjes, maar dat oude is best leuk. Maar jongens, jongens... Kom eens een weekendje naar België als jullie bier willen drinken, hé... ;-)

Ina zei

Ken je de slogan van vroeger terug. 'Dit is de man. Dit is zijn bier.' We hadden er een glas van. Daar dronk ik niet uit.
(Toch had ik al bedacht welke tien vrienden ik mee zou nemen als ik Amstellovitch zou zijn.)

Elsje zei

@ina: nee, ik ken alleen dat liedje met "de beste brouwers brouwen het, de beste drinkers drinken het, AMSTEL bier, AMSTEL!"
en ik vrees dat je niet in aanmerking komt voor het Amstellovich-schap (want inderdaad die prijs is wel een goeie!)

@elke: is goed!