Op de radio is momenteel een reclame te horen, waarin verteld wordt dat Robeco een hulpmiddeltje heeft ontwikkeld om hun voor de luisteraar meest geschikte spaarvorm te kunnen bepalen: de rentenavigator.
Maar dan komt het: 'Doe de rentenavigator en ontdek blablabla'. Wat een onzin! Het is net alsof je zou zeggen: 'Doe de conducteur', 'Doe de wielrenner', 'Doe de kok', 'Doe de ambtenaar'. Je reinste flauwekul.
Nee, de crisis zit bij deze financiële instelling niet alleen in de centen. Ook in de reclameteksten is men daar de richting volledig kwijt.
dinsdag 11 november 2008
De richting kwijt zijn
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
6 opmerkingen:
Ja, soms vraag ik me ook af hoe dat dan gaat bij de presentatie van de nieuw bedachte reclameuiting. Dat er dan niemand opspringt die zegt wat jij nu schrijft. Dat niemand durft te zeggen dat het niks is...
Valt taalkundig wel mee toch? Je zegt ook 'doe de test' en die rentenavigator is een soort test.
Ik vind veel commercials overigens wel vreselijk!
@she: probleem is dat een navigator een 'beroep' en geen 'test' is. Als ze nou hadden gezegd: 'laat de rentenavigator je naar de voor jou ideale spaarvorm leiden', dan had je mij niet gehoord (dan was ik vast druk doende me door de vrienden van Robeco te laten adviseren ;-) )
Ja, volgens mij een deerlijk mislukte poging des luisteraars' aandacht te vangen. De rentenavigator, tjeeeee.
Nee, dan die campagne
voor de waterschapsverkiezingen...
@anders: ja, die geeft mij ook een licht gevoel van gêne...
Een reactie posten