zondag 15 juni 2008

Relaties in liedjes - 3

Deze serie gaat nadrukkelijk niet alleen over Elsjes liefdesrelaties, want dan zou het wel een heel kort serietje worden. Elsje schenkt hier aandacht aan de mensen in haar leven waaraan ze denkt bij het horen van bepaalde liedjes. Vandaag daarom aandacht voor een vriendinnetje van de kinderen, Laura.

Als Elsje de kinderen gedag komt zeggen in de klas, gaat Laura altijd voor Olijf staan, kijkt Elsje quasi-boos aan en bromt: "Mijn Olijf!" Elsje kijkt haar dan smekend aan en zegt: "Ah, toe, eventjes?" Waarop Laura een stapje opzij doet en van 10 terug begint te tellen naar 1. Dan moet Elsje klaar zijn met gedag zeggen. Dit ritueeltje dat Laura, Olijf en Elsje veel plezier geeft, levert van de andere kinderen in de klas vooral bevreemde blikken op. Dat zal Laura een biet wezen.

Nu de link met het liedje: Laura wordt door Elsje en Sjaak op straat altijd begroet met een galmend 'Ooh, Lori!'. Alleen van hen vindt zij dit goed. Zo jammer dat ze volgend jaar naar een andere middelbare school zal gaan dan Olijf. Hopelijk verdwijnt Lori daarmee niet uit Elsjes leven. Sowieso zal Elsje altijd als zij de Alessi brothers hoort aan het klasgenootje van Olijf denken.

3 opmerkingen:

elke zei

Dit liedje geeft mij een vreemd melancholisch gevoel. Ik ken het (uiteraard) maar kan het niet echt linken aan iets of iemand. Al heb ik het gevoel dat ik het zou moeten kunnen.

bl@nkie zei

Gewoon een mooi liedje. Leuk hè. De gevoelens en gedachten van ieder en in dit geval jij bij een bepaalde song. ;-)

Zeekraai zei

goed nummer was, uh is dat nog steeds...
jazzy

( jucqkvu )