woensdag 11 juni 2008

Strik erom



Elke gaf Elsje alweer een stokje (mens, alsof ik nooit iets anders te doen heb dan bloggen! ;-) ). Maar ja, jouw verhaal was geweldig om te lezen, dus hoe kan Elsje het stokje laten voor wat het is? Het draagt namelijk als opdracht:

Wanneer, waar en hoe heb jij je (huidige/ex-) partner gestrikt?

Het verhaal achter Elsjes Eerste Echte Lief - het met bonkend hartje aanbellen op 7-jarige leeftijd bij het achterbuurjongetje en de zoen-op-de-wang van een klasgenootje bij het zwembad op 10-jarige leeftijd telt Elsje even niet mee - heeft ze onlangs muzikaal uit de boeken gedaan. Dat kan ze dus als bekend veronderstellen. De verhalen van de liefdes daarna zijn niet zo heel interessant: een huisgenoot van de studentenflat en een collega. Maar hoe Elsje Sjaak ontmoette is zeker wel blogwaardig.

Elsje woonde na haar scheiding ongeveer een jaar alleen, en was daar meer dan content mee. Vriendin A. echter vond het hoog tijd dat Elsje weer aan de man zou komen en had ook al een kandidaat op het oog: Sjaak. A's zoveeljarig huwelijksfeest waarvan ze had bedacht dat het mooi kon dienen als perfecte ontmoetingsmogelijkheid ging echter voorbij zonder dat Sjaak kwam opdagen. Dus schakelde A. over naar plan B.

Op een zondagavond niet lang na het feest zaten zij in Elsje haar huis te kletsen bij een glaasje wijn. A. vatte de koe bij de hoorns en meldde dat ze 'een leuke man' voor Elsje had. Die reageerde nogal lauw: "Nee, hoor, aan mannen moet ik voorlopig nog even niet denken!" Maar een halve fles wijn later wilde Elsje toch wel graag wat meer weten. Het verhaal dat A. vertelde intrigeerde Elsje en de avond eindigde ermee dat Elsje het telefoonnummer van Sjaak kreeg.

Een week lang liep ze met het briefje op zak. Zou ze? Zou ze niet? Ten einde raad legde ze de zaak voor aan collega J. Wat zou hij ervan vinden als hij door een wildvreemde vrouw gebeld zou worden? Hij ging recht voor Elsje staan, legde zijn handen op haar schouders, keek haar in de ogen en zei: "Doen! Dat zou ik fantástisch vinden!"

Dit duwtje hielp Elsje om zondags in de hoorn te klimmen: voicemail. Snel opgehangen dus. Maar als je het eenmaal eens geprobeerd hebt, durf je nog wel een keer. Dus maandags werd er weer gebeld. En die keer nam Sjaak wel op. Zenuwachtig begon Elsje haar introductiepraatje. In no time onderbrak hij haar echter met: "Ik hoor een kind. Kan ik je straks terugbellen?" "Ja hoor," zei Elsje, terwijl ze dacht 'dat heb ik weer. Word ik hier met een smoesje afgepoeierd.'

Maar twintig minuten later ging de telefoon: Sjaak. Er bleek direct een klik te zijn. Anderhalf uur later vroeg hij plompverloren wat nu eigenlijk Elsjes bedoeling was met dit telefoontje. Wilde ze een keer afspreken? Nou, eigenlijk wel, biechtte ze op. Een paar dagen later was het zover. Ook een leuk verhaal, maar dat komt een andere keer.

Weet je waar Elsje nou enorm nieuwsgierig naar is? Naar het verhaal achter Jonna en haar huidig lief! Jonna, pak je 'm op? En de aankondiging van Pierre du Coin van vandaag maakt Elsje ook wel heel benieuwd naar het verhaal achter zijn romance. Kan ik jou tot een ontboezeming op dit vlak verleiden?

3 opmerkingen:

elke zei

Eveneens een zeer leuk verhaal, maar zo hoort het ook met het vinden van liefde, hé ;-)

En je week was nog niet om, hoor.

Anoniem zei

een fantastisch verhaal!

Anoniem zei

ja hahaha haouw, o.k. daar ga ik wel op in. Tis niet zo spectaculair, maar ik zal even kijken of ik daar tijd voor krijg van de week ;-)

Groetjes, jonna