vrijdag 19 december 2008

Pas maar op



Gisteren een stukje in de krant over de locatie van het nieuwe Feyenoord-stadion. De opvolger van het fameuze stadion De Kuip komt pal aan het water te liggen. Eerdere plannen om het zelfs deels in het water te bouwen leverde problemen op voor de scheepvaart en voor de natuur op het eiland Van Brienenoord (Van Brienenoord is een beschermenswaardig eiland en dus niet alleen de naam van een brug, weer wat geleerd).

Elsje is toch wel blij dat het stadion niet in het water wordt gebouwd. De bijnaam De Badkuip wordt dan wel erg voor de hand liggend. En aangezien Feyenoord op dit moment behoorlijk losgeslagen ronddobbert is het met man en muis vergaan in een badkuip nou niet iets waar dit meisje op zit te wachten.

5 opmerkingen:

Hugo Vogel zei

Goh, ik wist niet jij en Sjaak elkaar gevonden hadden in jullie beiderlei voorkeur voor Feyenoord.

Sjaak zei

De Brienenoordbrug. Goed voor tijdritten op de eerste racefiets. BTW: ook IJsselmonde is van origine een eiland. Net als het Noordereiland.

Hugo Vogel zei

In IJsselmonde stond mijn eerste school. Één van mijn eerste herrinneringen is dat ik daar huilend op schoot van de juf zit.

Elsje zei

@Hugo1: ja, je weet nog láng niet alles van Sjaak en Elsje. Blijf hier vooral terugkomen! :-)
@Hugo2: dan is het maar goed dat mijn moeder Rotterdam verlaten heeft voor mijn vader???

Daniel Struyf zei

Hihi, grappige foto! Feyenoord is dan misschien aan het zwalpen, de Belgische tegenhanger met dezelfde shirtsponsor doet het stukken beter hoor: los aan de leiding na de heenronde :-D En ja, ik ben al heel mijn leven supporter van Anderlecht.