maandag 29 oktober 2007

Hit in Huize Hengeveld



Al jaaaren lang zijn de bewoners van Huize Hengeveld (ik spreek van de tijd voordat het Huize Hengeveld ook maar in het verschiet lag) Harry Potterfans. De liefde begon doordat Elsje HP deel 1 voorlas aan haar oudste toen die in groep drie zat (en dus zelf nog niet goed genoeg kon lezen om het alleen te kunnen). Dit was eigenlijk toeval want ze kreeg het boek bij een proefabonnement op een verantwoord opvoedtijdschrift. Het tijdschrift overleefde de proefperiode niet, maar de liefde voor HP had zich inmiddels diep in hun harten genesteld.

Sindsdien zijn zij beiden zwaar verslaafd. Zozeer zelfs dat, waar elke keer de verschijning van de Nederlandse vertaling werd afgewacht, het allerlaatste deel door Elsje en haar oudste (inmiddels brugpieper) in het Engels gekocht werd. In tweevoud. En zo zaten zij, naast elkaar op de bank, beiden in het boek verzonken.

Inmiddels zijn zij niet meer alleen. Alle kinderen hier in huis lezen en herlezen en herlezen en herlezen nog maar een keer de verschillende delen. Alleen Sjaak is tot nu toe nog gevrijwaard gebleven van het HP-virus.

De liefde voor Harry wordt trouwens niet alleen geconsumeerd door de boeken te lezen. Ook alle films werden natuurlijk meerdere malen bezocht en op DVD aangeschaft om thuis nogmaals te kunnen zien. En vele parafernalia vonden hun weg richting het NSG. Harry Potter kaart- en bordspellen, computerspellen, LEGO, t-shirts, sokken, you name it en je vindt het hier in huis. Met als laatste aanwinst het volgende filmpje, dat Elsje graag deelt...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Joepie! Ge heeft het op uw zeer fantastische =P weblogske geschreven!

Maar ik geef toe, ik ben zwaar verslaafd. Misschien moet je me maar opgeven voor een afkickcentrum or something ^^.
Enne... Je weet wel wat ik wil hea, voor me verjaardag?! ;-)

Elsje zei

let me guess: deel 7 maar nu in het Nederlands?

Elsje zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Hoe ráád je het toch?! =D

Ina zei

Fantastisch filmpje!
En ik houd nog steeds van Snape.