zondag 13 januari 2008

Pas maar op



Elsje heeft sinds een aantal maanden in haar 'kantlijn' een plaatje van de boeken die ze op dat moment aan het lezen is. Maar ja, plaatjes komen en gaan. Daarom hierbij een wat saai ogen blogje: een lijstje met de boeken die ze in 2007 las, met vaak een linkje naar de recensie die ze erover schreef bij de boekgrrls. Een :-) betekent 'top' en een :-P 'flop'.

Alles bij elkaar las Elsje 35 boeken, of eigenlijk 36, want er werd er één niet uitgelezen.
Isabel Allende - Inés, vrouw van mijn hart :-P
Paul Auster - Travels in the scryptorium :-)
Gerbrand Bakker - Boven is het stil
Greg Behrendt & Liz Tuccillo - He's just not that into you
F. Bordewijk - Karakter
Remco Campert - Dagboek van een poes
Tracey Chevalier - Virgin Blue
Hugo Claus - De geruchten
Anthony Doerr - About Grace
Inez van Dullemen - Heldendroom :-)
Anna Enquist - De thuiskomst :-)
Michel Faber - The crimson petal and the white :-)
Marjolijn Februari - De literaire kring :-P
Arnon Grunberg - Tirza
Helene Hanff - The duchess of Bloomsbury Street
Joanne Harris - Chocolat
Khaled Hosseini - Duizend schitterende zonnen
Michel Houellebecq - Elementaire deeltjes :-(
Arthur Japin - Een schitterend gebrek :-)
Kalla en Czarnecka (red) - Volwassen worden
Nina Killham - Hoe kluts ik een muts?
Ann-Marie MacDonald - Laten wij aanbidden
Geert Mak - De brug
Henning Mankell - Het graf
Harry Mulisch - De ontdekking van de hemel :-)
Alison Pearson - I don't know how she does it
Marisha Pessl - Special topics in calamity physics :-)
Lydia Rood - Kaloeha Dzong
Philip Roth - Everyman
JK Rowling - Harry Potter and deathly hallows
Carlos Ruíz Zafón - Gaudí in Manhattan :-P
Nicholas Sparks - The notebook
Jan Terlouw - Zoektocht in Katoren
Barbara Voors - De aardbeibeet (niet uitgelezen) :-P
Jan Wolkers - Terug naar Oegstgeest :-)
Janne IJmker - Achtendertig nachten :-)

4 opmerkingen:

elke zei

"Inés, vrouw van mijn hart" werd hier niet uitgelezen. "Het huis met de geesten" dan weer wel.
"Calamiteitenleer voor gevorderden" met veel plezier (en wat moeite in het begin)wél uitgelezen. Maar in het Nederlands, hoor, ik ben een beetje lui van aard.
Verder kan ik me absoluut niet herinneren wat ik nog uitgelezen heb, buiten dan voor de tweede keer "Broere" van Bart Moeyaert omdat het zo'n fantastisch boek is. En herkenbaar, ook al heb je geen broers (of zussen). En ook al omdat de verhaaltjes max. 3 blz lang zijn, zodat in slaap vallen tijdens het lezen (ik lees in bed) niet zo'n ramp is.

Elsje zei

@elke: ik houd dat sinds ik lid ben van de boekgrrls bij, met veel genoegen (zowel het bijhouden als het lidmaatschap). Moeyaert ken ik niet, ik begrijp ten onrechte. En zo heb ik alweer een nieuwe titel aan mijn wishlist kunnen toevoegen!

elke zei

B.M. is een Belg, welja. ;-) Voorlopig nog stadsdichter van Antwerpen. Maar dat loopt denk ik op zijn laatste benen.
Buiten "Duet met valse noten", zijn eerste (jeugd)boek, las ik niks meer van hem.
Het boek is niet dik en het leest als een trein. Met de glimlach op het gezicht. Je mag het komen lenen. (punt)

Elsje zei

@elke: dank, maar ik heb zo'n vermoeden dat de lokale bibliotheek dichterbij is...