donderdag 7 juni 2007

Stokje



Elsje is, zo moge bekend worden verondersteld, dol op lijstjes. Bij hem las ze een leuke:
wat was je eerste single
wat was je eerste lp
wat was je eerste cd

Elsje vindt haar eerst gekochte singletje nog steeds een erg lekker nummer: Denis van Blondie. Vooral de bewegingen en het bijna stille mondje van Debbie Harry. Het andere singeltje uit datzelfde jaar is overigens inmiddels wel helemaal uit de gratie: Baccara met Yes sir I can boogie. Dat dánsje, arghh.

De eerste lp, tsja, welke was dat. Daarvoor moet Elsje even diep in het geheugen duiken. Nee, lps heeft ze wel gekregen maar nooit zelf gekocht. Telt dat ook? Bij deze.
De eerst gekregen lp was die van Paul Young: No Parlez (uit 1983!). Van haar zus, die een jaar in de States had gezeten en geen flauw idee had wie dat was. Maar bij terugkomst op de kamer van Elsje in veelvoud diens gezicht aan de muur zag hangen.

De eerste cd is daarentegen simpel, dat was in 1988. Haar toenmalige vriendje had een cd-speler gekocht en Elsje wilde wel eens horen hoe het nou klonk, zo'n nieuw, revolutionair apparaat. Ze kocht toen Paul Simon - Graceland. Vooral omdat ze dan kon zingen: 'You can call me Elsje'.

Wie neemt dit stokje weer van Elsje over?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Vreemd, ik had het er net over.

Anoniem zei

"you can call me elsje" :)

Anoniem zei

Ik wil je estafetteloper wel zijn hoor, onthoud alleen wel dat ik stokjes vaak laat vallen en de snelste niet ben.