zondag 26 december 2010

Dertig dagen-challenge (26)



Vandaag wordt Elsje geacht te bloggen over: mijn angsten. Nou is Elsje niet zo bangig aangelegd, dus het wordt een kort blogje vandaag. Zeker als we het beperken tot de Grote Angsten en niet tot de hartkloppingen bij het zien van een spannende film en zo.

Waar is Elsje bang voor? Voor extreme meningen. En dan vooral geuit door mensen die ook helemaal geen oog hebben voor andersluidende meningen. Sterker, daar hun ogen voor sluiten. Een andere mening dan de hunne mág er gewoon niet zijn. Mensen die de nuance compleet uit het oog verliezen. Daar is Elsje bang voor.

En daarnaast is Elsje sinds de aanrijding twee jaar geleden bang voor automobilisten die hard achterop komen rijden.

Tot slot is Elsje bang om onderuit te gaan in de gladheid. Daarom loopt ze deze dagen liever dan dat ze de fiets pakt.

Verder is ze eigenlijk niet zo bangig. Denkt ze. Want beesten/beestjes jagen haar geen angst aan, ze heeft geen dingen als pleinvrees, sociale angsten zijn haar grotendeels onbekend, ze is niet bang dat ze een akelige ziekte zal krijgen en waar kan een mens nog meer fobisch voor zijn?

4 opmerkingen:

elke zei

oh juist, de extreme meningen. Ja, daar heb je zeker gelijk in. (maar ik ga nu mijn postje niet meer wijzigen want het is allang af).

Terrebel zei

Het is heel natuurlijk om bang te zijn voor extreme meningen. Die zijn ook daadwerkelijk doodeng.

pierre du coin zei

ik sluit me erbij aan. Soms hou ik me in als ik iemand extreme dingen hoor verkondingen. Dan denk ik dat ik beter zwijg. Dat ze toch niet open staan voor argumenten. Dat ze zo vol en overtuigd zijn van hun gelijk dat ze de ander niet meer horen. Maar aan de andere kant, als je hen zomaar laat doen. Waar gaat dat dan eindigen. Dus ga ik toch af en toe de discussie aan. Uit principe. Of het iets uitdoet weet ik niet. Maar doe het toch.

Elsje zei

@PdC: ben ik met je eens. En je weet gewoon van tevoren dat je die discussies mss wel tien keer zult moeten voeren. Maareh... de kracht van de boodschap zit 'm in de herhaling he? :-)