donderdag 28 februari 2008

Matthijs draait door



Wat een schokkend nieuws: Matthijs stopt met het presenteren van Holland Sport. En waarom? Omdat-ie vindt dat hij meer tijd vrij moet maken voor De wereld draait door. Nou ja, zeg! Hoe kan hij die keus nou zo uit laten vallen? DWDD is een middelmatig programma, terwijl HS zonder meer briljant genoemd kan worden (afgezien van het reeds lang uitgekauwde 'petje op, petje af' dat alleen nog door de kinderen wordt gewaardeerd).

Elsje heeft even tijd nodig om deze klap te kunnen verwerken. Tot volgende week.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Over uitgekauwd gesproken. Sjaak haakte steeds vaker af bij het gedrag van Matthijs bij interviews. Dominant, agressief, mensen niet laten uitpraten, te nadrukkelijk aanwezig. Wilfried doet dat veel beter; die krijgt ook meer uit de gasten. En pas op: hij is geen watje, want hij fileerde Patrick Kluivert haarfijn, zonder hem kapot te maken.

Wilfried kan het best alleen, zoals hij in de Volkskrant aangeeft. Laat af en toe een ex-sporter meedoen in een roulatiesysteem. Matthijs mag nog één ding doen: een column, waarin hij het 'museum'-item voortzet. Daarin is hij onnavolgbaar en op zijn sterkst: het podium voor zichzelf.

Amsterdammers hè.

Anoniem zei

HS kan dan wel blijkbaar briljant zijn, maar... het gaat over sport en dat interesseert nou veel mensen helemaal niet. Tuurlijk concentreert Matthijs zich liever op een programma met een bredere publiek (denk ik dan). Ik zap automatisch weg bij alles dat iets sportiefs heeft - zoo slaaaapverwekkend is dat meestal. Behalve als Cruyff ergens opduikt dan, hij is altijd entertaining. En trouwens (loekgrrl discussie) Hugo Borst is toch _wel_ een absolute spetter!? ;-)

Ina zei

Helemaal met je eens, Elsje. Mijnheer heeft niet de juiste prioriteiten gesteld. Jammer. 'k Ben wel bang dat nu naast Wilfried een niet-passende presentator zal verschijnen.
Tip: Frank Snoeks

Anoniem zei

@Elma
De kracht van Holland Sport is dat het ook voor niet in sport geïnteresseerden interessant kan zijn. Zoals soms boekenprogramma's zelfs voor Sjaak interessant kunnen zijn. Maar het mooist is het als het samenkomt zoals vorig jaar bij het Boek en Bal in Schiedam.
Zie: http://coppicoppi.blogspot.com/2007/03/geslaagd-boek.html

Anoniem zei

@ sjaak: Dat kan misschien zo zijn, maar dan moeten ze dat Sport uit de
titel halen want dat schrikt mij zO af! Ik verbaas me ook dat Ina en Else
zulke fans zijn want ik zie ze niet echt als sportieve types. Of kijken ze
'toevallig' omdat de mannen in huis het aanzetten? (Of de voetbalspelende
dochters want die heb je natuurlijk ook.) En als er iets dat erger is dan
sport kijken dan is het naar mensen kijken die over sport prAten. Ik ben
niet geheel sportonalfabeet - ik wil weleens naar kunstschaatsen of
gymnastiek kijken of iets met paarden of honden in de hoofdrol maar daar
houdt het zo'n beetje op. Zelfs Wimbledon kan me niet meer echt boeien want
ik heb geen idee meer wie de spelers zijn en de vrouwen dragen niet meer die
fantastische design jurken zoals in de toptijden van de jaren 70...

Anoniem zei

elma, dan moet je toch eens naar holland sport kijken... da's echt iets anders dan 'mensen die praten over sport'. dit gaat over het waarom. en soms over het hoe. maar vooral het waarom.

Elsje zei

@elma: laat ina het maar niet horen. Zelf niet actief sporten wil niet zeggen dat je dan dus niet van sport houdt...

Ina zei

@elsje en elma:
Ik hoorde het wel :-D
Ongelooflijk sportief type, ikke.
Fanatiek passief, dat dan weer wel.