woensdag 8 november 2006

Rita Verdomk



Af en toe lees je wat, waarvan je steil achterover slaat. Zojuist op nu.nl zo'n moment gehad. Rita Verdonk pleit voor de afschafing van de Commissie Gelijke Behandeling, omdat deze een lerares die uit religieuze overtuigingen mannen geen hand wil geven, afgelopen dinsdag gelijk gaf. Het handenschudden was namelijk niet nodig voor het goed functioneren van deze lerares. Rita Verdonk ziet hierin een belemmering van haar stokpaardje, bevordering van integratie (lees: alles op de Verdonk-manier) en dat mag natuurlijk niet. Dus roept ze: afschaffen deze hinderlijke commissie!

Elsje roept daarentegen: afschaffen die Verdonk! Elsje buigt liever op z'n Japans of zoals ze vanavond in het NOS-journaal zag, tikt liever haar voorhoofd tegen die van een ander op z'n Aboriginees, dan dat zij de hand zou moeten schudden van Rita. Dat zou ze Verdomken.

2 opmerkingen:

Ina zei

Zoals ik toch ook de hand van de docenten van mijn kinderen wil kunnen schudden. Al moet ik ze uit die mouwen trékken.

Elsje zei

Grin, ik zie het zo voor me: Ina met haar arm tot aan de schouder in de mouw van de docent, die dan weer een terugtrekkende beweging maakt. Als dat geen aanklacht voor ongewenste intimiteiten oplevert :-)