zaterdag 24 mei 2008

Gassies



Als de kinderen praten over jonge mensen die ze niet kennen en een beetje raar vinden, gebruiken ze vaak de term gassies ('Mam, er waren van die gassies die daar zaten te roken'). Natuurlijk komt dat woord van gasten, volgens Van Dale:

gast (dem; gasten)
1 iem. die, meestal daartoe uitgenodigd, bij iem. blijft eten of slapen
2 persoon voor wie men iets betaalt
3 klant in een horecagelegenheid of vakantieverblijf
4 (informeel) persoon
5 (in België; informeel) knecht van een ambachtsman of fabrikant, gezel

Vandaag nog was Elsje ook te gast, en wel bij Elke op het blog. Er waart namelijk een gastenstokje rond ik de blogosfeer. En dat is zo'n leuk stokje dat Elsje het met graagte oppakte. Het stokje geef je door aan iemand anders, onder de voorwaarde dat hij of zij een stukje voor jouw blog schrijft.

Maar ja, nu komt natuurlijk de moeilijkheid, want aan wie geeft Elsje dit stokje door? En, moeilijker nog, aan wie niet? Elke natuurlijk, en Ina, die liggen voor de hand, evenals Anders. Maar daarna wordt het erg moeilijk! Na enig gepeins vraagt Elsje Jan, die het zo vervelend vindt dat zij niet in de ik-vorm schrijft en als laatste zou ze heel vereerd zijn als Merlijn hier een van haar pareltjes achter zou willen laten.

En voor diegenen die Elsje niet noemde, treur niet. Mocht je de onbedwingbare neiging hebben om ook een keertje op Elsjes emoties te willen gastbloggen, roep dan even. Zij staat daar meer dan open voor.

9 opmerkingen:

Ina zei

Beetje ingewikkeld stokje, deze. Ik wil best een stukje voor je blog schrijven, maar helaas heb ik niet genoeg (of net nog genoeg) blogvrienden om deze door te geven ;-)
Laat me even broeien op vulsel voor jouw blog!

Elsje zei

@ina: je hoeft het stokje niet verder door te geven; zolang je mij maar van een stukje voorziet ben ik geheel content! :-)
Broei ze...

Anoniem zei

Zeker een lastig stokje, want wat te bloggen op andermans blog? Ik zal eens goed denken, mijmeren, en hoe breek ik dan in?

elke zei

hahaaaaa! Komt eraan, maar niet direkt. Heb er al eentje bij Tantieris gepost en dat heeft ook zo'n twee weken geduurd, hoor. (weeral stress....)

Elsje zei

@elke: no stress!! ik ben superblij dat je het wilt doen, en mijn calviniste opvoeding leerde me ooit: het wordt alleen maar beter als je er op moet wachten (maar niet al te lang hoor, anders beschimmelt het ;-) )

Jan van Coeverden zei

IK zal mij laten horen. Wacht u voor deze man...

Elsje zei

@jan: jippie! en weet dat als je het te bont maakt ik ongenadig censuur pleeg, dat doe je maar op je eigen blog ;o)

Jan van Coeverden zei

Elsje,
a) condoleances (zie je latere postings)
b) waar moet ik mijn stukje naar toe sturen?
VrGr
Jan

Elsje zei

@jan: ik begreep dat Sjaak je reeds voorzien had van de diverse contactmogelijkheden?