zaterdag 9 augustus 2008

Hope



Af en toe vertelt Sjaak iets over zijn ervaringen met CSA, waar hij zo'n training volgde waarbij mensen tot het bot worden afgebroken om allerlei blokkades in zichzelf op te ruimen. Zodat ze daarna een enorme persoonlijke groei zouden kunnen doormaken (als de begeleiding hen tenminste niet met de emotionele brokstukken zou laten zitten). Althans, dat is wat Elsje er van heeft begrepen.

Eén van de kreten die tijden die training op Sjaak is afgevuurd is bij Elsje blijven hangen. 'There's no hope' als standaardantwoord op een uitgesproken wens in de vorm van 'ik hoop dat'.

Gisteren heeft Elsje eindelijk het meest geweldige tegenantwoord gehoord. In Afterlife riep Robert Bridge namelijk: "There's no hope, there's just biology". Voor een bioloog als Elsje natuurlijk de ultieme bevestiging van haar bestaan.

En nou maar hopen dat Sjaak niet langskomt hier om te vertellen dat Elsje het helemaal verkeerd begrepen heeft.

1 opmerking:

Suske. zei

zulke praktijken bestaan al heel lang. Toen ik dit las moest ik onmiddellijk terugdenken naar verhalen die ik in de jaren 80 gehoord had. De meesten die ik ken hebben er een kater aan overgehouden.
Meer hierover op wikipedia :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leading_Success_People