De komende weken zal Elsje veel, heel veel voor de buis zitten. Genietend van de vele sportieve inspanniungen die in Bejing geleverd zullen gaan worden. Wat haar dan tussen die sportkijktijden telkens opvalt is hoe ontzettend veel reclame de Nederlandse sporters moeten maken. En daarin wijzen ze echt niet alleen lezers en kijkers op waar en wanneer zij de komende tijd uit hoofde van hun sport te lezen of te zien zullen zijn. Nee.
In kranten, bladen, in elk reclameblok op alle mogelijke zenders, prijzen met name de zwemmers een breed palet producten aan. Elsje vindt het bijna schandalig, zoals zij zichzelf moeten verkopen. Ze hoopt tenminste dat zij zich niet vrijwillig lenen voor dit soort hoererij.
Als tegenwicht hier een leuk reclamefilmpje voor de Olympische Spelen, dat door de BBC gebruikt wordt. Geen sporter heeft zich hiervoor moeten compromitteren.
zondag 10 augustus 2008
Olympische verkooppraatjes
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
4 opmerkingen:
Hier zitten we ook nog eens een keer met de hele familie voor de televisie, heerlijk die spelen!
Ook Belgische sporters maken veel reclame.
Ik geef die sporters groot gelijk.
Nu hebben ze marktwaarde.
Straks hebben ze weer niks
en gaat al het grote geld weer
alleen naar het voetbal...
@anders: voor mij is het de vraag of de sporters zelf mogen kiezen of ze een bepaalde campagne al dan niet doen. Ik heb daar zo mijn bedenkingen bij
Een reactie posten