zondag 31 augustus 2008

Wat heb ik nou tegen ik gezegd?

Er zijn van die dagen dat je je van alles hebt voorgenomen, maar nergens zin in hebt. Zo moet Elsje vandaag nog stukken lezen, de was vouwen, de bougainvillea die staat te verpieteren in een pot in de aarde zetten, die allesoverwoekerende klimop weer eens grondig te grazen nemen, zich door Sjaak op het dak van de schuur laten helpen om ook de blauwe regen weer enigszins in het gareel te brengen, zes blogjes schrijven, een ijsje kopen, haar boek uitlezen en daarover bloggen, nog een hoofdstuk in haar studieboek tot zich nemen, vriendin A. bellen voor een afspraak, sowieso de agenda van de komende maand doornemen met Sjaak en zo nog een stuk of wat dingen die ze voor het gemak maar even uit haar geheugen heeft gewist.

En wat doet ze, in plaats van het lijstje van hierboven systematisch af te werken? Blogs lezen, een kopje thee drinken, het schroefje van het handvat van de theepot vastdraaien maar dan niet gelijk even de schroevendraaiers weer opruimen, de krant lezen en genieten van de zon.

En al een uur popt telkens dit filmpje in haar hoofd op. Hoe zou dat nou toch komen?

7 opmerkingen:

Branwen zei

Goed filmpje! Zo had ik vandaag een jurkje af kunnen maken, onkruid tussen de tegels in de achtertuin kunnen verwijderen, hetzelfde in de voortuin kunnen doen, de rest van de was kunnen opvouwen, stofzuigen en het bad kunnen schoonmaken. Ik ben wezen wandelen in de bossen bij Schoorl. ;)

Anoniem zei

De dag sleept hier ook zo heerlijk traag voorbij, lezen...eten...drinken...slapen!
Morgen zien we wel:-)

Anoniem zei

lijstjes maken: nooit doen.

Elsje zei

@Branwen en Tijdtussendoor: lekker he!
@GdeB: daar heb je helemaal gelijk in, maar ja, soms moet er zoveel dat je er haast niet omheen kunt (anders krijg je boze mensen om je heen die geen onderbroeken meer hebben enz :-) )

Ik heb uiteindelijk van mijn lijstje alleen het stukken lezen gedaan en mijn boek uitlezen. O ja, ik heb ook nog mijn blogs bijgewerkt... dus uiteindelijk heb ik én lekker in de zon gelegen én nog wat kunnen afstrepen...

Anoniem zei

Zit dat kind tv te kijken _voordat_ ze aangekleed is om naar school te gaan?! Ik ben diep geschokt dat zulke dingen gebeuren.

Elsje zei

@Elm@: haha, ja, that's the point!

Anoniem zei

De point is (dacht ik) dat iemand haar moet vertellen dat ze zich snel aan moet kleden om op tijd op school te zijn. Maar ik ben geschokt dat er _iets op tv_ is 's ochtends voor schooltijd.