woensdag 14 februari 2007

(On)zin



Eigenlijk had ik hier helemaal geen zin in: een zin bouwen die minimaal 150 woorden lang is, en die bovendien toch nog ergens op slaat, maar toen zij het goede voorbeeld gaf door aan te tonen dat het theoretisch mogelijk is een prachtexemplaar te fabrieken waarin slaapartikelen als wekkers en gordijnen de hoofdrol leken te spelen tot, in de allerlaatste woorden, opeens duidelijk werd dat een verjaardag het eigenlijke onderwerp van haar idioot lange zin was, kreeg ik ineens tóch de behoefte te proberen of ook ik in staat zou zijn van onzin zin te maken, hetgeen eigenlijk helemaal niet zo ingewikkeld blijkt, mits je je maar niet laat verleiden tot het gebruik maken van woorden die automatisch naar een climax leiden en daarmee onvermijdelijk het einde van de zin inleiden, wat ik dus met alle kracht en vocabulaire die ik in me heb probeer te ontwijken om zo te komen tot die ene superlange zin waarin een begin én een eind te herkennen zijn.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Bravo Elsje, heel goed gedaan!

Ina zei

Inderdaad, fluitje van een cent, toch? :-D